مقایسه نسخه پلی*استیشن ۴ بازی Rise of the Tomb Raider با نسخه*های ایکس*باکس وان و رایانه شخصی آن


با در دسترس قرار گرفتن بازی Rise of the Tomb Raider برای پلی*استیشن ۴، Digital Foundry اقدام به بررسی این نسخه از بازی با نسخه*های پیشین آن، یعنی ایکس*باکس وان و رایانه*های شخصی نموده است. نسخه*های کنسولی بازی شباهت*های زیادی را با یکدیگر داشته*اند، شباهت*هایی نظیر رزولوشن و نرخ فریم، این در حالی است که مقایسه نسخه جدید بازی با نسخه مربوط به رایانه*های شخصی نیز دارای شباهت*هایی بوده*اند.




بازی برروی هر دو کنسول با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا شده است و ویژگی*های anti-aliasing، فیلتر کردن بافت* و کیفیت بالای pixel blur مشابه یکدیگر بوده*اند. Digital Foundry همچنین نکته عجیبی را اعلام کرده است که نسخه مربوط به ایکس*باکس ۳۶۰ دارای فیلترینگ بافت بهتری نسبت به نسخه*های پلی*استیشن ۴ و ایکس*باکس وان داشته است. همچنین در حالیکه کیفیت pixel blur در هر دو نسخه بازی برروی کنسول*های نسل حاضر یکسان بوده است اما همیشه در ایکس*باکس وان در دسترس نبوده است.


زمانیکه نسخه*های پلی*استیشن ۴ و رایانه*های شخصی بازی Rise of the Tomb Raider را در کنار هم قرار دهیم، شاهد تشابه بیشتری مخصوصا در نکات خاصی خواهیم بود. به عنوان مثال درختانی که دارای برگ*های بسیاری هستند و بصورت سایه دیده می*شوند، در این نسخه*ها با کیفیت بهتری قابل مشاهده*اند، این موضوعی است که در نسخه مربوط به کنسول ایکس*باکس وان شاهد آن نمی*باشیم. Digital Foundry به این نکته اشاره کرده است که با آنکه نمی*توان در مورد تاثیر ارتقای بازی برای کنسول جدید برروی تمامی صحنه*ها صحبت کرد اما در کل نسخه جدید بازی بهبود یافته است.


از سوی دیگر ثبات نرخ فریم این بازی برروی نرخ فریم ۳۰ در پلی*استیشن ۴ بسیار بیشتر از ایکس*باکس وان بوده است. اگر شما بازی Rise of the Tomb Raider را برروی ایکس*باکس وان اس اجرا کنید، این مشکل عملکردی کنسول ایکس*باکس وان در مقایسه با پلی*استیشن ۴ برطرف خواهد شد و حتی شاهد بهبود هر چه بهتر بازی نسبت به پلی*استیشن ۴ خواهید بود. از سوی دیگر نسخه مربوط به پلی*استیشن ۴ این بازی دارای لگ*هایی نیز بوده است، این در حالی است که این لگ*ها در نسخه مربوط به ایکس*باکس ۳۶۰ و رایانه*های شخصی دیده نمی*شود.